Kabe!!! (1941)

By internettin_hoja

21/10/2006

Etiketler: ,

Category: Kutsal Mekanlar

32 Comments »

Yıl 1941, günlerden çarşamba. Kıblemiz, kutsal mekan kabe sular altında. İnsanlar tavaflarını yüzerek yapıyorlar.

Kabe yaklışık elli yıl öncesine kadar ara ara sel baskınları yaşamıştır.

Safa ve merve arası.

Genel görünüm

Reklamlar

32 Responses to “Kabe!!! (1941)”

  1. bu güzel paylaşım için teşekkürler..

  2. kabe fotoğrafları çok güsel bunlara baktıkça kendimi orada hayal ediyorum inş. bu düşüncelerim hayal ile kalmas Allah’ın izniyle gerçekleşir…

  3. ALLAH YOLUNUZU ACIK ETSIN BU FOTOGRAFLARA BAKTIGIMDA ICIM COK MUTLUYUM ALLAH HERKEZI BU KUTSAL TOPRAKLARDA HAC IBADETINI YERINE GETIRMESINI CENABI HAK TAN DILIYORUM. BIZI BILGILENDIRDIGINIZ ICIN SIZLERE DUACIYIZ, insallah baska bilmediklerimizide bize sunar bizi bilgilendirirsiniz. ALLAHA emanet olun

  4. ALLAH RAZI OLSUN DAHA ÖNCE GÖRMEMİŞTİM İŞALLAH BURALARI DÜNYA GÖZÜYLE GÖRMEK BÜTÜN İSLAM ALEMİNE KISMET OLUR ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ

  5. ALLAH RAZI OLSUN BU FOTOĞRAFLAR BENİ ÇOK HEYCANLANDIRIYOR. ALLAH BİZE DE NASİP ETSİN BU MEKANLARA GİTMEYİ

  6. gerçekten de güzeL Allah herkeze nasip etsin sular altında bile olsa gidilmiycek bi yer deilki gidilmesin ama bizde bunları korumayı bilelim Elhamdulillah hepimiz Müslümanız dinimizde islam

  7. diyecek bişi bulamıyorumki ALLAH’ıma bin şükür ki bize bu günleride gösterdi…bunu biz en layıkı ile Allah’a göstermeliyiz…

  8. bu resimler karşısında diyecek bir şey bula mıyorum.Allah bana oraya gitmeyi bir kere nasip etti.İşallah bir daha giderim.Bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.

  9. yahu o mübarek yerin resimlerine bakıp ta iç çekmemek tabi ki mümkün değil ama orda sular altında bir kabe görüyorsunuz keşke birazcık konuyla alakalı yorum yapsanız… hiç mi merak etmiyorsunuz burası neden sular altında? acaba bu kutsal yere ne oldu? bilen biri varsa bizleri aydınlatırsa sevinirim…

  10. çok hayal ediyom keşke gidebilsem ama seller altında kalması beni üzdü :(

  11. çok gzel bir resim

  12. s.aleykum arkadaslar. bu sel baskinlari 50 yildan oncede olmus. ama mekkenin etrafinda cok buyuk sel baskinlari meydana geliyor. bunu sebebi ise kabenin bulundugu yerin biraz cukurca olmasindandir. simdi bu sel baskinlari yapilan alt yapilarla engellenmis durumda . resimdeki kabenin kenarindaki kubbeli kisimlar ecdadimiz tarafindan yapilmistir. simdiki arab hukumetleri bu yapiyi yikip yerine buyugunu yapmak istemis fakat buna turkiye musaade etmemistir.o yuzden kendi yaptiklari yapilar hep bu ecdadin yadigari kubbelerin ustune yapilmistir. ecdadimiz kabenin yuksekliginden yukariya edep ederek yapi yapmamistir. simdiki arabistan krallari vehhabi oldugu icin buna saygi duymuyor. pegamberimizinde dogup buyudugu evi sadece bir yapi olarak kutuphane seklinde birakmis baska hicbir sahabiyede ait bir ani birakmamistir. insan bunlari ogrenince ici aciyor ama yapacak bir sey yok. iste bundan yola cikarak bizim turkiyemisdeki kutsal emanetlere cok iyi bakip degerlerini bilmeliyiz. sunuda eklemeliyimki su anda mekke ve bununla beraber kabenin ustunede yine acaip yogun sekilde yagmurlar yagiyor ama seller basmiyor cok sukur. allaha emanet olun insallah yardimci olmusumdur. s.a

  13. allah bütün müslümanları buraya gelmeyi nsip etsin bizileri cehennemde acı çekerken tek kurtaracak kişidir o!!

  14. bu görüntüleri cekendende yayinlayandanda Allah razi olsun, bana bu sene haca gitmek nasip oldu, asik oldum ben oralara, tekrar ne zaman görecegim diye düsünüyorum…
    tavsiyem genc gitsin herkez oraya…
    oralar genc isi…
    ya cok sey yazmak istiyorum ama ifade edemiyorum, oralari görmek gerekiyor mutlaka…
    Allahin selami üzerimize olsun.

  15. allah bütün müslümanları buraya getirmeye nasip etsin. AMİN

  16. ALLAHÜ TALEHA İZİN VERİRSE HEPİMİZ ORAYA GİDERİZ İNŞALLAH…………………….. NAZIM KAPTAN RİZE 19.04.2008 SAAT 14:04

  17. daha önce hiç görmemiştim bu fotoları.paylaşımın için tşk edrm

  18. Allah razı olsun bizleri bilgilendirdiginiz icin fakat biz müslümanlar islamiyetin nasıl yayıldıgını ve MEKGEMİZİN bizim icin ne kadar kutsal topraklar oldugunu unutuyoruz KABEMİZE VE dinimize sahip cıkalım? yoksa ilerde hac gorevimizi yapmamızı bile engellemek isticekler?CENABI ALLAH HERKESE HACILIK VE TAAF YAPMAYI NASİP EDER İNSALLAH AMİN.

  19. allah sizlerden razı olsun bu güzeller güzeli resimleri bizlere sunduğunuz için ister su baskını olsun isr-ter baska bir sey yüce rabbim o mübarek yerin bir bölümüne zarar gelmesine izin vermez inşallah yüce rabbim hepimizin oraları dünya gözüyle görmemizi nasip eder amin

  20. İslam öncesi yıllarda kafirler mekkeyi ve kabeyi ticaret amaçlı kullanıyorlardı. Yaklaşık 1500 sene geçti ama mantık aynı. Şu Mekke ye sahip olduklarını zanneden suudiler kabenin çevresini gökdelenlerle doldurmakta. Kainatın en mübarek yerini islamdaki bir haramla dolduruyorlar aslında: İSRAF… Bu tip şeyler en olmaması gereken yapılıyor ne yazıkki.zekerriya dostumun dedikleri doğrudur,bu suudi ve vehhabi mantığı ne islam terbiyesi bilir ne de islam mimarisi; onlar ceplerini doldurmaya bakar. bizim yapmamız gereken şey de gidemesek de gözümüzü kapayıp o kutsal, o mübarek yeri, o kalbimizdeki kabeyi görmek ve oraya yüz sürmek için ölen onca sahabeyi özümsemektir aslında gül peygamberi içine çekmektir…

  21. ben cok üzülmek ben bunu görmek ama ben kabe görmek sevinmek aglam allahh baskalara nasip etmek amiiin birdaha böyle sey yasamamak … allahim sen bizi aff et amiin ya rab

  22. gerçekten içimiz titredi bu fotorafları bakınca ama bende bende gitmek çok istiyorum inanın gözümde ki bu yaşarma sanki oraya 35 yaşında gidecekmişim gibi geliyor… allahım bütün gitmek isteyen müslüman kardeşlerimede nasip etsin. allahım dualarımızı da kabül eder inşallah.

  23. esselamün aleyküm,bu mübarek mekan sular altında kaldı ise ALLAH u Taala muhakkak bilinç üstüdür,YARAB inşALLAH bize nasip eyler bu mubarek yere ayak basmayı,A M İ N…

  24. s.aleyküm arkadaşlar n mutlu bize ki müslümanız n mutlu bizeki hak yolundan olan islam dinindeniz hamd olsun allah’ıma allah’ım sen bu kutsal toprakları bütün islam aleminde ki insanlara nasi eyle şu gözlerimzi kapanmadan oraları bi görebilsek ++ yarabim sen cehenmem ateşinden bizi uzak tut cennetinasip eyle bütün islam dininden arkadaşlarımıza,kardeşlerimizze aminnnn

  25. çok guzel bir yer inşallah hepimiz oraları goruruz benim babam umre yaptı ama babam oraları bir daha gormek istiyo . anlayabiliyor musunuz.giden bir daha gitmek istiyor :D

  26. hep beraber ALLAHU EKBER

  27. Eselamu aleyke muhterem cemaat,

    INSALLAH bizde haci olup göceriz bu dünyadan, ELHAMDULILLAH müslümaniz, gözlerimiz acik, Dogru Din yolundayiz ne mutlu ki bize…

  28. kabe resimleri çok güzel inşallah alllah burdaki herkese bize nasip eder

  29. Allah gidemeyenlere nasip etsin, inş.

    Rabbim dua edenlerin duasını geri çevirmez.

    Eğer çok isteyipte gidemezseniz, ve bu dünyaya gözlerinizi yumarsanız bir gün,

    Umuyorum ki Allah sizi oraya gitmiş ve görevinizi yapmış kadar sevap verir, inş.

    Allaha emanet olun. s.a.

  30. Allah herkese nasip etsin kim gitmek istemezki resimlere bakmak la olmuyor keşke nasip olsa sadece kabeye gitme hayali ile yanıyor kalbim ama her müslümana nasip olmaz kabeye gitmek Allahin rahmeti bereketi üstünüze olsun

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: